KunstEdu

  • Home
  • Didactiek
    • Procesgerichte didactiek
    • Introductie niveaus PGD 6
    • PGD 1 & 2
    • PGD 3 & 4
    • PGD 5 & 6
    • PGD downloads
    • Uitgangspunten
  • Aanbod
    • Introductietraining
    • Traject naar PGD 3
    • Traject naar PGD 4
    • Traject naar PGD 5
    • Visieontwikkeling
  • Over mij
    • Linken en reacties
    • Partners
  • Inlog
  • Contact

Partners

Samenwerking met de culturele sector

Graag werk ik samen met regionale partners in de cultuursector. Vaak heb ik een ‘adviesrol’ ‘startrol’ en neemt de regio het verder over. Een paar voorbeelden:

  • Bij de Leeuwenkuil in Deventer ben ik brainstorm-partner en trainer bij school-overstijgende CMK-projecten. Ook adviseer ik namens de Leeuwenkuil soms individuele scholen die een traject op maat willen. In de uitvoer doe ik vaak de aftrap, ofwel de starttraining en na een paar maanden nog een verdiepende training. Tussendoor zijn de adviseurs en kunstvakdocenten namens de Leeuwenkuil actief op die scholen voor implementatietrajecten of workshops.
  • Bij Cultuurplein Noord Veluwe in Heerde geef ik binnen een CMK-project een ICC-training vanuit  het Denkkader rondom de procesgerichte didactiek. Tevens train ik alle schoolteams van de ICC-deelnemers om het effect van de ICC-training te versterken. En hebben we een co-creatie-cursus waarin kunstvakdocenten en ICC-ers samen geïntegreerd onderwijs ontwerpen en uitvoeren. De cultuurcoaches van CPNV werken vanuit hetzelfde denkkader. Zij coachen na dit traject de school en zoeken implementatiepartners op maat voor de scholen. De kunstvakdocenten in die regio zijn getraind in het denkkader rondom de procesgerichte didactiek waardoor de hele regio dezelfde taal spreekt.
  • In de gemeente Oldenzaal en Steenwijkerland werk ik samen met de combinatiefunctionaris. Vanuit een startgesprek dat we samen voeren met ICC en directie wordt een globaal plan van aanpak gemaakt voor CMK op maat van de school. De scholen die willen instappen krijgen een starttraining vanuit het Denkkader zodat het team, de directeur en de ICC dezelfde taal spreken en plannen afgestemd kunnen worden met het team en het huidige onderwijs. Waar mogelijk sluiten we aan bij speerpunten die de school al heeft. In beide gemeenten zijn ook de culturele aanbieders getraind.
  • De gemeente Zwolle hanteert samen met Stadkamer kwaliteitscriteria voor de scholen die gebaseerd zijn op het denkkader. De gemeente werkt met trekkingsrecht, de scholen ontvangen een hoeveelheid geld die past bij hun behoeft en ambitie. Het denkkader is onderdeel van de ICC-training van Stadkamer en de adviseurs coachen de scholen binnen deze kwaliteitscriteria.

Contact

Karin Kotte Kunsteducatie

Doorwerth
06 113 222 35
info@kunstedu.nl

Copyright © 2021 · Gebouwd met WordPress