Wat gaan we doen?
Begeleiding & coaching op maat
Met trainen bereiken we vaak enthousiasme en inzicht. Het daadwerkelijke ‘kunnen’ vraagt om meters maken met aandacht: procesgerichte lessen geven waarin je als leerkracht buiten je kader gaat en je daarbij thuis gaat voelen.
Ik merk als trainer in vervolgtrainingen dat het écht werkt als de leerkracht begeleiding heeft gehad van een expert procesgerichte didactiek. Hulp bij het voorbereiden van lessen, meelopen om vragen te beantwoorden, te helpen met observeren, tips in te fluisteren of een stukje overnemen…
In veel trajecten voor Cultuureducatie met Kwaliteit wordt gekozen voor een vorm van leerkrachtbegeleiding. In een intake wordt een keuze gemaakt voor een traject dat past bij het team en de ambitie van de school. Zelf doe ik leerkrachtbegeleiding bij scholen die met PTO aan de slag gaan.
Op scholen die PTO als basis voor hun thematisch onderwijs in willen zetten worden per schooljaar meerdere ontwikkelsessies gepland.