Traject

Procesgericht Thematisch Rekenonderwijs.

Praktijkonderzoek naar betekenisvol rekenonderwijs.

R3K3NLA8

Rekenlab: het verweven van rekenen in thematisch onderwijs, in verbinding met de ‘echte’ wereld.

Het RekenLab heeft onderzocht hoe we kinderen met plezier kunnen laten rekenen. Met de inzet van procesgerichte didactiek en Visual Thinking Strategies hebben we rijke (reken)lessen ontwikkeld. We hebben rekenen daarbij gekoppeld aan de wereld door thematisch te werken met een vakoverstijgende betekenisvolle opdracht waarin ook rekenen een plek heeft. Hiermee willen we het rekenonderwijs betekenisvol maken voor leerlingen, zodat ze plezier beleven en kunnen groeien.
Bekijk de video >
Ga naar website >
Heb je vragen?

Neem contact op

Stuur je vraag.

 Ik probeer hem zo snel mogelijk te beantwoorden.
Heb je een vraag over een specifieke training? Noem die in je omschrijving.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.